Termeni și condiții

TERMENI ȘI CONDIȚII

1. PREVEDERI GENERALE

 

1.1.  Prin utilizarea portalurilor și a serviciilor oferite de O.C.N. ”Aventus Finance” S.R.L. (în continuare Organizație), Utilizatorul își exprimă consimțământul față de acești Termeni și Condiții, inclusiv față de colectarea și utilizarea anumitor date cu caracter personal, precum și față de recepționarea informațiilor prin intermediul mesajelor SMS și/sau a poștei electronice, în scopurile prevăzute de prezentele condiții.

1.2.  Termenii și condițiile descriu modul în care Organizația oferă și/sau prestează persoanelor fizice posibilitatea utilizării portalurilor și a serviciilor financiare la distanță.

1.3.  Organizația își rezervă dreptul de a modifica unilateral acești Termeni și Condiții, prin publicarea versiunii actualizate pe portalurile sale oficiale: credit365.md și www.credit7.md. Prin continuarea utilizării portalului, Utilizatorul acceptă în mod expres și irevocabil noii termeni și condiții.

1.4.  În cazul în care Utilizatorul nu este de acord cu modificările Termenilor și Condițiilor, acesta are dreptul de rezoluționa contractul de prestare a serviciilor îndeplinind toate obligațiile ce decurg.

1.5.  Dacă Utilizatorul nu își exercită dreptul de rezoluțiune, se consideră că a acceptat modificările și declară că nu are nici-o pretenție ulterioară față de Organizație în ceea ce privește modificările aduse Termenilor și Condițiilor

1.6. În cazul în care Utilizatorul beneficiază de servicii financiare la distanță prin intermediul portalurilor Organizației, prezentul document completează și detaliază relația contractuală dintre părți.

1.7. Serviciile financiare oferite prin intermediul portalurilor sunt disponibile 24/7, cu excepția perioadelor în care se desfășoară lucrări tehnice de întreținere sau actualizare, ori în cazuri de forță majoră sau avarii tehnice externe.

1.8. Acces la Portalurile Organizației este oferit Gratuit pentru toți Utilizatorii.

1.9. Comisioanele sau tarifele percepute pentru serviciile accesorii se vor percepe în conformitate cu Registrul tarifelor și comisioanelor aplicate de Organizație oferite utilizatorilor în vigoare la data prestării acestora și care sunt publicate pe portalurile Organizației.

1.10. Utilizatorul este responsabil pentru utilizarea corespunzătoare și legală a portalurilor și se obligă să nu desfășoare activități care ar putea afecta securitatea, funcționalitatea sau reputația serviciilor oferite de Organizație.

1.11. Utilizatorul declară și acceptă că actele/acordurile în relație cu Organizația să fie încheiate prin utilizarea mijloacelor electronice – cod transmis prin SMS sau autentificare biometrică.

1.12. Utilizatorul declară că utilizarea mijloacelor electronice este echivalată cu aplicarea semnăturii olografe, iar toate operațiunile sunt autentice și vor avea caracter de probă juridică.

1.13. Orice încercare de a compromite sistemul informatic al Organizației (inclusiv obținerea accesului neautorizat, exploatarea vulnerabilităților tehnice, utilizarea de software malițios) va atrage consecințele prevăzute de legislația în vigoare și poate duce la suspendarea sau încetarea dreptului de utilizare a serviciilor.

1.14. Toate materialele, aplicațiile, interfețele, bazele de date, logo-urile și elementele grafice aparțin Organizației sau partenerilor săi contractuali și sunt protejate de legislația privind drepturile de autor. Reproducerea sau reutilizarea acestora fără permisiune este interzisă.

 

2. NOȚIUNI UTILIZATE

Termenii următori vor avea semnificațiile atribuite acestora mai jos, atunci când sunt utilizați în cuprinsul acestor ”Termeni și condiții generale de utilizare a Portalului”:

Autentificare – proces prin care Organizația verifică identitatea unui Utilizator;

Autentificare prin OTP (SMS) – tip de autentificare prin care Organizația transmite prin intermediul SMS a unei parole de unică folosință pentru accesarea Profilului Utilizatorului;

Autentificare prin Face ID – tip de autentificare biometrică prin procesul de recunoaștere facială pentru accesarea Profilului Utilizatorului;

Biroul de Credit – persoană juridică de drept privat constituită sub formă de societate cu răspundere limitată sau de societate pe acțiuni, înregistrată conform legislaţiei, care prestează servicii de formare, prelucrare şi păstrare a istoriilor de credit, precum şi de prezentare a rapoartelor de credit, şi servicii aferente (conform Legii nr.122 din 29.05.2008 privind birourile istoriilor de credit);

Comercializare la distanță a serviciilor financiare de consum – procedeu de vânzare sau de prestare a serviciilor financiare la distanță, care presupune utilizarea mijloacelor de comunicare şi care nu implică prezența fizică simultană a furnizorului şi a consumatorului;

Consimțământ – acord exprimat prin intermediul oricăror mijloace de comunicare la distanță, oferit de către consumator Organizației în cadrul încheierii contractelor la distanță;

Consumator – orice persoană fizică care are intenția să comande sau să procure ori care comandă, procură sau folosește servicii financiare de consum comercializate prin intermediul mijloacelor de comunicare la distanță pentru necesități nelegate de activitatea de întreprinzător sau profesională;

Costul total al creditului pentru consumatori* – toate costurile, inclusiv dobânda, comisioanele, taxele şi orice alt tip de costuri pe care trebuie să le suporte consumatorul în legătură cu contractul de credit şi care sânt cunoscute de creditor, cu excepția taxelor notariale; costurile pentru serviciile accesorii aferente contractului de credit, în special valoarea medie a primelor de asigurare, sânt incluse în cazul în care obținerea creditului sau obținerea acestuia potrivit clauzelor şi condițiilor prezentate este condiționată de încheierea unui contract de servicii;

*Costul total al creditului – nu va depăși valoarea debursată a creditului, chiar și în condițiile în care Debitorul nu va respecta obligațiile în condițiile şi în termenii conveniți la momentul încheierii contractului de credit;

Credit nebancar – angajament de a acorda bani ca împrumut cu condiția rambursării acestora, a plății dobânzii și/sau a altor plăți aferente; prelungire a termenului de rambursare a datoriei; angajament de a achiziționa o creanță sau alte drepturi de a efectua o plată de către organizația de creditare nebancară;

Creditor – Organizația de Creditare Nebancară “AVENTUS FINANCE” SRL;

Client/Debitor – persoană care beneficiază sau a beneficiat de serviciile organizației de creditare nebancară ori persoană cu care organizația de creditare nebancară a negociat prestarea serviciilor de creditare nebancară, chiar dacă prestarea respectivă nu a avut loc;

Date biometrice – date cu caracter personal care rezultă în urma unor tehnici de prelucrare specifice referitoare la caracteristicile fizice, fiziologice sau comportamentale ale unei persoane fizice care permit sau confirmă identificarea unică a respectivei persoane, cum ar fi imaginile faciale sau datele dactiloscopice;

Dobânda anuală efectivă (DAE) – costul total al creditului pentru consumator exprimat ca procent anual din valoarea totală a creditului;

Grafic de plată  (de rambursare) – informația cu privire la sumele şi datele (perioadele) de plată ce revin consumatorului conform contractului de credit pentru consumatori, care se coordonează între creditor şi consumator;

Identificarea și verificarea identității clienţilor prin intermediul mijloacelor electronice – reprezintă un proces de identificare și verificare a identității clientului la distanță în baza unei evaluări corespunzătoare a riscurilor și prin utilizarea, în funcție de risc, a uneia sau a mai multor metode concomitent prevăzute în Legea nr.308/2017;

Legislația aplicabilă – legile și reglementările aplicabile pe teritoriul Republicii Moldova referitoare la creditarea nebancară, inclusiv cele care reglementează contractele de credit pentru consumatori;

Mijloc de comunicare la distanță – orice mijloc care, fără prezența fizică simultană a celor două părți, consumator şi furnizor, poate fi utilizat pentru comercializarea la distanță a unui serviciu financiar de consum;

Părți – Debitorul și Creditorul respectiv, iar ”Parte” va însemna oricare dintre aceștia;

Portal – website-urile Organizației, adresa www.credit365.md și www.credit7.md, unde Utilizatorul se înregistrează, își creează Profilul, se identifică, aplică pentru obținerea creditului nebancar și altor servicii accesorii și interacționează cu Organizația prin schimb de informații;

Profilul utilizatorului – Cabinetul personal al utilizatorului pe Portal, mereu accesibil acestuia, fie prin obținerea codului de acces prin sms introducând numărul de telefon cu care s-a înregistrat sau prin intermediul FaceID, după caz, la discreția debitorului.

Servicii accesorii – servicii care apar în legătură cu acordarea, administrarea şi stingerea creanței debitorului;

Valoarea totală plătibilă de către consumator – suma dintre valoarea totală a creditului şi costul total al creditului pentru consumator;

 

NOTA DE INFORMARE PRIVIND MODUL DE PRELUCRARE ȘI PROTECŢIE A DATELOR

CU CARACTER PERSONAL

3.1.  Activitatea Organizației de Creditare Nebancară ”Aventus Finance” S.R.L., IDNO 1017600033652 este reglementată de Legislația Republicii Moldova, inclusiv de Legea cu privire la organizațiile de creditare nebancară nr.1 din 16.03.2018 și Legea privind protecția datelor cu caracter personal nr.133 din 08.07.2011.

3.2.  Organizația în calitate de operator de date personale, are obligația de a administra în condiții de siguranță și numai pentru scopurile prevăzute în Legea nr.133 din 08.07.2011 datele cu caracter personal;

3.3.  Datele cu caracter personal, precum și informația confidențială referitoare la client/debitor includ toate sau una din categoriile: numele, prenumele, patronimicul, număr de identificare, adresa de e-mail, adresa de domiciliu, data și locul nașterii, sexul, starea familiară, date privind bunurile imobile şi mobile, profesia şi locul de muncă, imaginea vizuală (fotografia), înregistrările de voce, înregistrările video, rechizitele bancare, număr de telefon, date financiare cu privire la conturile de credit ținute la Companie, informație cu privire la solvabilitatea debitorului în scopul evaluării credibilității și veridicității informațiilor prezentate, date tehnice ale dispozitivului în conformitate cu prevederile legii privind protecția datelor cu caracter personal nr.133 din 07.08.2011;

3.4. Scopul prelucrării informațiilor ce conțin date cu caracter personal:

  • identificarea și verificarea identității clienților;
  • accesarea rapoartelor de credit;
  • evaluarea bonității potențialului client;
  • analiza solvabilității și a situației economico-financiare;
  • colectarea creanțelor;
  • cesionarea drepturilor ce rezumă din contractele de credit către terți în vederea recuperării creanțelor;
  • efectuării studiilor de marketing, publicitate sau prospectare comercială.
  • efectuării studiilor statistice și analitice;
  • alte scopuri în conformitate cu Legea nr.133 din 08.07.2011.

3.5. Pentru realizarea acestor scopuri, Utilizatorul este obligat să furnizeze date actuale, complete și corecte, acestea fiind indispensabile încheierii contractelor. În caz contrar nu va fi posibil de a încheia contractul de credit nebancar.

3.6. Prin completarea anchetei, Debitorul își exprimă acordul în mod expres și neechivoc ca datele cu caracter personal să-i fie stocate și prelucrate de Organizație

3.7. În cazul în care potențialul client refuză prelucrarea datelor personale, Organizația nu va putea oferi serviciile prestate.

3.8. Organizație va păstra confidențialitatea acestor informații, cu excepția informațiilor solicitate de autoritățile legale competente.

3.9. În conformitate cu prevederile Legii nr.133 din 08 iulie 2011, Debitorul dispune de următoarele drepturi: dreptul la informare, dreptul de acces la datele cu caracter personal, dreptul de intervenție asupra datelor cu caracter personal,  dreptul de opoziție al subiectelor datelor cu caracter personal, dreptul de a nu fi supus unei decizii individuale și accesul la justiție.

3.10. Organizația are dreptul de a divulga și transmite datele cu caracter personal către terți:

  • Asociatului Organizației pentru a asigura controlul managementului și a riscurilor; analiza produselor și serviciilor oferite; respectarea normelor de prudență financiară; dezvoltarea și mentenanța sistemelor informaționale;
  • Persoanelor și organizațiilor pentru executarea serviciilor necesare executării contractelor de credit și anume: băncilor și prestatorilor de servicii de plată pentru procesarea eliberării și încasării mijloacelor bănești, instituțiilor financiare nebancare în cazul refinanțării creanțelor; furnizorilor de servicii de comunicare; furnizorilor serviciilor poștale, furnizorilor de soluții informatice pentru identificarea prin mijloace electronice
  • Biroului istorie de credit – de la care se solicită și se transmit informații în conformitate cu legislația aplicabilă;
  • Părților terțe care obțin date cu caracter personal necesare pentru furnizarea serviciilor Organizației;
  • Părților terțe în cazul cesionării creanțelor sau furnizării serviciilor de colectare a creanțelor
  • Altor terți în conformitate cu legislația aplicabilă și în limitele necesare realizării scopurilor pentru care datele respective sunt prelucrate;
  • Autorităților de supraveghere, fiscale și/sau instanțe judecătorești sau altor organe abilitate prin lege, în cazurile când Organizația este obligată să furnizeze astfel de informații în conformitate cu legislația în vigoare;

 

RECOMANDĂRI PENTRU UTILIZAREA SECURIZATĂ A PORTALULUI ȘI PROFILULUI

UTILIZATORULUI

4.1. Confidențialitatea informațiilor: Utilizatorii nu trebuie să divulge informații confidențiale altor persoane, cum ar fi PIN-uri, numere de card, parole, detalii ale conturilor și date personale.

4.2. Supravegherea dispozitivelor: Este esențial să nu lăsați dispozitivele fără supraveghere, mai ales după autentificare. Asigurați-vă că ecranul dispozitivului nu este vizibil altor persoane.

4.3. Securitatea dispozitivelor: Setează o parolă de acces pe dispozitivul mobil și activează opțiunea de blocare automată a dispozitivului după o perioadă de inactivitate.

4.4. Parole puternice: Utilizați parole și coduri de acces complexe pentru a preveni accesul neautorizat și utilizați parole diferite pentru fiecare serviciu online.

4.5. Sursa aplicațiilor: Descărcați aplicații mobile exclusiv din magazinele oficiale, cum ar fi AppStore și Google Play. Evitați sursele neoficiale deoarece acestea pot conține software malițios.

4.6. Actualizările software: Efectuați regulat actualizări ale sistemului de operare, ale aplicației folosite pentru banking și ale altor aplicații, folosind doar surse oficiale.

4.7. Protecție antivirus: Instalați și actualizați regulat software antivirus pe dispozitivele mobile și pe calculatoarele la care se conectează dispozitivul mobil.

4.8. Stocarea sigură: Nu stocați informații confidențiale precum PIN-uri, numere de card sau parole în locuri accesibile, cum ar fi SMS-uri, e-mailuri, notițe sau alte aplicații de memorare pe dispozitiv

4.9. Protecția datelor: Înainte de a transfera sau de a renunța la un dispozitiv, ștergeți toate datele confidențiale și restabiliți setările din fabrică pentru a preveni recuperarea accidentală a datelor; Activează funcțiile de control la distanță, cum ar fi ștergerea datelor sau blocarea dispozitivului, în cazul pierderii sau furtului acestuia;

4.10. Phishing: Fiți sceptic în privința e-mailurilor și mesajelor SMS care solicită date personale.

4.11. Utilizarea Sigură a Rețelelor Wi-Fi: Evitați utilizarea rețelelor Wi-Fi publice pentru tranzacții financiare. Dezactivați setările de conectare automată la astfel de rețele pentru a îmbunătăți securitatea;

4.12. Deconectarea: Întotdeauna încheiați sesiunile de lucru prin apăsarea butonului de ieșire din pentru a preveni accesul neautorizat după încheierea utilizării.

 

5. ÎNREGISTRAREA PE PORTAL

 

5.1. Utilizatorul își creează un Profil prin accesarea Portalului și completarea datelor personale necesare. În cadrul procesului de înregistrare, Utilizatorul este obligat să bifeze rubricile care confirmă că:

  • își exprimă consimțământul său la prelucrarea de către Creditor a datelor cu caracter personal;
  • a citit, a înțeles și acceptat ”Termenii și condițiile de utilizare a Portalului”;
  • își exprimă acordul cu privire la furnizarea informației către Birourile de Credit.

5.2. Activitățile Debitorului care sunt realizate prin intermediul Profilului de pe Portal, sunt confirmate prin introducerea de către Debitor a codului transmis prin SMS în calitate de semnătură electronică. Toate cererile, aprobările, notificările, modificările la Contract, precum și orice alte documente aprobate sau prezentate de Debitor prin intermediul Profilului de pe Portal după introducerea codului transmis prin SMS, se consideră obligatorii pentru Părți și echivalente cu documentele încheiate în scris. Mijloacele de program necesare a fi utilizate de către Debitor la prestarea serviciilor de creditare destinate a fi utilizate pentru obținerea din partea Debitorului a creditului nebancar reprezintă un produs asociat semnăturilor electronice. Semnătura electronică a Debitorului reprezintă datele în formă electronică necesare a fi completate sau anexate, care sânt atașate sau logic asociate cu alte date în formă electronică şi care sânt utilizate ca metodă de autentificare. Creditorul dispune de arhiva electronică securizată constituită dintr-un depozit structurat de documente electronice, care asigură confidențialitatea, non repudierea şi integritatea acestora şi care garantează valoarea probantă în timp a documentelor electronice.

5.3. În cazul în care se constată că informațiile puse la dispoziție de Debitor sunt inexacte sau neconforme cu cele furnizate de autoritățile în drept, administratorii Portalului își rezervă dreptul de a suspenda sau a șterge Profilul Debitorului în cauză și de a refuza încercările curente sau viitoare de folosire a serviciilor oferite pe Portal.

5.4. Utilizatorul este singur responsabil pentru informațiile furnizate prin contul de acces creat și totodată este singur responsabil pentru respectarea drepturilor de autor cu privire la conținut așa cum este definit și protejat prin lege. Astfel accesul de a folosi portalul poate înceta fără o notificare prealabilă dacă Debitorul încalcă termenii de utilizare.

5.5. Înregistrarea de către Utilizator pe Portalul Creditorului nu garantează aprobarea cererii de credit sau prestarea serviciului. Aprobarea creditului este condiționată de analiza individuală a cererii, conform politicilor interne ale Organizației și a criteriilor de eligibilitate.

 

6. IDENTIFICAREA CLIENTULUI PRIN MIJLOACE ELECTRONICE

 

6.1. Organizația utilizează în scopul identificării și verificării identității clienților mijloace electronice, în conformitate cu legislația aplicabilă privind prevenirea spălării banilor și protecția datelor cu caracter personal.

6.2. Ansamblul integrat de module software prevede colectarea datelor, stocarea acestora, contrapunerea, verificarea informațiilor și actualizarea lor, precum și validarea identității clientului pe baza mai multor factori și tehnologii.

6.3. Organizația utilizează soluție informatică de verificare combinată a identității persoanei la identificarea clientului la distanță. Ea este formată din următoarele componente:

a) One Time Password – OTP (cod de unică folosință) pentru verificarea numărului de telefon;

b) One Time Password – OTP (cod de unică folosință) pentru verificarea e-mail, dacă clientul dispune de e-mail;

c) Proces „liveness” – sistemul utilizează algoritmi de inteligență artificială pentru a detecta prezența reală a persoanei în fața camerei (evitând utilizarea unei fotografii sau înregistrări);

d) Proces “face comparison” – sistemul realizează compararea automată a feței persoanei prezentate în timp real cu fotografia din actul de identitate, utilizând algoritmi de recunoaștere facială de înaltă precizie

e) Proces de scanare și verificare a actelor de identitate – sistemul analizează autenticitatea documentului prezentat, validând elementele de securitate, forma și integritatea acestuia, conform tipului și standardelor aplicabile actului de identitate;

6.4. Soluția informatică utilizată este conformă cu cerințele de securitate și protecție a datelor, respectând standardele internaționale și legislația în vigoare, inclusiv Legea nr. 308/2017 privind prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului.

 

7.  ÎNCHEIEREA CONTRACTULUI DE CREDIT

7.1. Prin intermediul Portalului pot fi încheiate contracte de credit nebancar semnate electronic prin mijloace de comunicare la distanță, iar Părțile își exprimă acordul și declară expres recunoașterea documentelor electronice semnate prin mijloace de comunicare la distanță ca fiind echivalente documentelor pe suport de hârtie semnate cu semnătura olografă în relațiile contractuale dintre Pârți fiind opozabile terților.

7.2. Informația în formă electronică, creată, structurată, prelucrată, păstrată şi/sau transmisă prin intermediul computerului sau al altor dispozitive electronice se consideră semnată electronic după introducerea codului numeric unic transmis de către Creditor prin SMS la numărul Debitorului.

7.3. Codul numeric unic este introdus de către Debitor în Profilul personal pe Portalul Creditorului.

7.4. Părțile își exprimă acordul privind recunoașterea documentelor electronice semnate prin mijloace de comunicare la distanță ca fiind echivalente documentelor pe suport de hârtie semnate cu semnătura olografă în relațiile contractuale dintre părți fiind opozabile terților.

7.5. Debitorul poate actualiza informația referitoare la Client prin intermediul Cabinetului Personal, având posibilitate să încarce documente identificate de către Creditor cu privire la Debitor.

7.6. Debitorul are dreptul de a efectua și alte acțiuni specificate pe Portal prin intermediul Cabinetului Personal, inclusiv, dar fără a se limita la recepționarea informației referitoare la Contractul de credit nebancar, istoria creditară și luarea la cunoștință a informației referitoare la schimbul de informații între Părți în scopul contractării.

7.7. Părțile se obligă să nu dezvăluie persoanelor terțe nici o informație apărută în legătură cu Contractul de credit, cu excepția cazurilor specificate de legislația Republicii Moldova.

7.8. Pentru Clienții care nu au avut anterior relații contractuale cu Creditorul și nu au semnat manual pe hârtie în acordul sau contractul de credit care conține clauze privind recunoașterea reciprocă de către părți a documentelor electronice semnate electronic, echivalente documentelor pe suport de hârtie semnate manual, poate fi solicitată confirmarea ulterioară a obligațiilor pe care le-au asumat în contractul de credit, prin aplicarea unei semnături manuale pe contractul de credit, completat electronic și tipărit în biroul Creditorului, după ce identitatea sa a fost verificată corespunzător prin compararea cu un document de identitate valabil până la primirea primului credit.

 

8. DREPTUL DE REVOCARE

 

8.1. Debitorul are dreptul de a revoca Contractul printr-o notificare de revocare, în termen de 14 zile calendaristice din data Contractului, fără a invoca motive.

8.2. Condițiile revocării:

a) Debitorul trebuie să notifice Creditorul despre intenția de revocare, prin orice mijloace care confirmă recepționarea notificării de revocare.

b) În cazul în care până la revocare, Debitorul a primit Valoarea totală a creditului, Debitorul va restitui această sumă în termen de până la 30 zile calendaristice de la trimiterea notificării de revocare către Creditor. Suplimentar, Debitorul este obligat să achite Creditorului dobânda aferentă creditului în mărimea stabilită pentru numărul efectiv de zile calculat din momentul primirii creditului și până la data efectuării plății în contul restituirii creditului.

8.3. Termenul de revocare începe să curgă:

a) de la data încheierii contractului de credit; sau

b) de la data la care consumatorului îi sânt aduse la cunoștință clauzele şi condițiile contractuale şi informaţiile prevăzute, în cazul în care ziua respectivă este ulterioară celei la care se face referire la lit. a) din prezentul alineat.

8.4 În cazul în care consumatorul şi-a exercitat un drept de revocare a unui contract de furnizare de bunuri sau servicii, acesta nu mai are obligații în temeiul unui contract de credit legat;

8. 5. În cazul în care consumatorului nu i-au fost furnizate bunurile sau serviciile ori bunurile sau serviciile nu sânt conforme cu contractul de furnizare, acesta se poate îndrepta împotriva comerciantului în condițiile prevăzute de Legea nr. 105-XV din 13 martie 2003 privind protecția consumatorilor;

8.6. Dreptul de revocare nu se aplică:

a) polițelor de asigurare pentru călătorie şi pentru bagaje sau altor polițe de asigurare cu o durată de cel mult 30 de zile calendaristice;

b) contractelor/acordurilor executate integral de ambele părți la cererea expresă a consumatorului, exprimată înainte ca acesta să-şi exercite dreptul de revocare;

 

 

 9. RAMBURSAREA CREDITULUI 

 

9.1. Rambursarea creditului se face în rate, potrivit graficului de plăți prevăzut în contractul de credit.

9.2. Costul total al creditului, Valoarea totală plătibilă de către Debitor și DAE sunt prezentate și calculate în contract în ipoteza conform căreia contractul de credit urmează să rămână valabil pe perioada convenită, iar creditorul şi debitorul își vor îndeplini obligațiile în condițiile şi în termenele convenite în contractul de credit;

9.3. Graficul de plată rămâne neschimbat pentru achitările efectuate în corpul creditului (suma principală), celelalte costuri aferente sunt cu titlu de exemplu de calcul, pentru a relata Debitorului termeni și condițiile de plată. Sumele lunare de plată, care cuprind corpul creditului, dobânda și alte costuri aferente, pot fi modificate după caz, majora/diminua în baza achitărilor anticipate și/sau neachitării unor plăți prevăzute în Contractul de credit.

9.4. În condițiile în care Contractul de Credit și anexele aferente, conțin erori tehnice sau de calcul, aplicarea costului total al creditului, inclusiv costuri de țin de dobândă și alte plăți aferente, vor fi aplicate în strictă conformitate cu următoarele limite legale:

a) aplicarea ratei dobânzii de credit anuale nu va depăși 50%;

b) toate celelalte plăți aferente (comisioane, taxe, penalități, dobânzi de întârziere și orice alt tip de plată), cu excepția dobânzii, pe o zi de credit nu vor depăși 0,04% din valoarea totală a creditului pentru termenul de utilizare efectivă a creditului de către consumator;

c) costului total al creditului (care include dobânzi, comisioane, taxe, penalități, dobânzi de întârziere și orice alt tip de plată) nu va depăși valoarea debursată conform contractului respectiv (sau valoarea de intrare a bunului în contractul de leasing financiar), credit care nu este destinat achiziționării, construcției sau renovării (modernizării) unei locuințe garantate cu un bun imobil în vederea asigurării obligației de plată a creditului respectiv.

9.5. În vedere respectării limitelor menționate, Creditorul are dreptul unilateral de a reduce sumele lunare spre plată;

9.6. Sumele lunare spre plată calculată în conformitate cu situația de facto aferente deservirii creditului (întârziere de plată sau rambursare anticipată parțială), limitele legale aplicabile contractelor de credit încheiate cu consumatorii și/sau anularea parțială a costului este afișată în Profilul Utilizatorului

9.7. Debitorul poate achita ratele lunare sau stinge datoria aferenta prezentului Contract:

a) prin transfer bancar la contul Creditorului;

b) prin intermediul terminalelor sau prin intermediul platformelor de achitare online;

c) prin achitarea la unul din partenerii Creditorului cu prezentarea buletinului de identitate;

d) prin achitarea cu cardul bancar disponibil în Profilul personal de pe Portal.

9.8. Toate tarifele percepute de către Parteneri și Creditor sunt afișate pe portalul Creditorului și suportate de Debitor.

9.9. Dacă o sumă plătită Creditorului nu acoperă în întregime datoria la momentul plății, Creditorul va fi în drept să determine modul de distribuire a sumei primite. Ordinea convenită pentru fiecare rambursare primită de Creditor este următoarea: din suma primită, mai întâi se calculează și se deduc penalitățile (dacă este cazul), apoi comisionul de administrare a creditului, apoi dobânda și la final – corpul creditului.

9.10. Debitorul are dreptul să ramburseze anticipat în totalitate sau în parte valoarea totală a creditului oricând, cu condiția achitării compensației de rambursare anticipată a creditului, a comisionului lunar de administrare a creditului și a dobânzii aferente creditului, calculate pentru numărul de zile efective din momentul primirii creditului și până la data rambursării anticipate a acestuia.

9.11. În cazul în care Debitorul efectuează plăți care exced cuantumul sumelor plătibile în luna respectivă, sumele în exces vor fi luate în contul achitării ratelor lunare ulterioare sau Debitorul are dreptul să solicite restituirea sumelor plătite în plus, prin depunerea unei cereri de restituire în termen de 30 de zile din momentul efectuării plății. Sumele plătite în plus se restituie la cererea Debitorului prin intermediul ordinului de plată la contul IBAN furnizat de către Debitor.

9.12. În cazul în care Debitorul efectuează plăți către Creditor care exced sumele datorate și nu a informat Creditorul cu privire la intenția de a rambursa integral sau parțial Creditul, aceasta nu va fi considerată rambursare anticipată și va fi considerată plată în avans pentru obligațiile viitoare.

9.13. Debitorul are dreptul să primească gratuit, la cerere, pe hârtie sau pe alt suport durabil, dar nu mai des de o dată pe parcursul unui an calendaristic, un extras de cont/situația de plăți sub formă de grafic de plăți care indică suma datorată, comisioanele achitate, penalitățile achitate/existente și termenele și condițiile de achitare a plăților restante.

9.14. Procedura de rambursare anticipată: 

9.14.1. În vederea rambursării anticipate în totalitate sau în parte a obligațiilor conform contractului, Debitorul va transfera în contul Creditorului suma dorită pentru rambursarea anticipată și va transmite o notificare în adresa creditorului. Notificarea în adresa Creditorului poate fi efectuată prin orice mijloc de comunicare la care are acces Debitorul și care poate fi recepționat de către creditor (inclusiv dar fără a se limita la: telefon, SMS, chat, email, adresă, selectarea serviciului din cabinetul personal, etc).

9.14.2. La rambursarea anticipată și completă, consumatorul are dreptul la o reducere a costului total al creditului, această reducere constând în dobânda şi costurile aferente perioadei dintre data rambursării anticipate şi data prevăzută pentru încetarea contractului de credit.

9.14.3. Debitorul va achita Creditorului: partea din valoarea totală a creditului neachitată, dobânda și alte costuri aferente calculate pentru numărul de zile efective până la data achitării anticipate.

9.14.4. Creditorul va executa notificarea de rambursare anticipată în termen de până la 1 (una) zile lucrătoare din momentul recepționării notificării din partea Debitorului și în condițiile existenței mijloacelor bănești pe contul de plăți a Debitorului în mărime suficientă pentru procesarea rambursării anticipate.

9.14.5. În cazul în care până la recepționarea notificării de către Creditor, Debitorul nu a asigurat transferul mijloacelor bănești în contul de plăți, Creditorul oferă Debitorului un termen suplimentar de  3 zile lucrătoare pentru a asigura mijloacele bănești necesare.

9.14.6. După expirarea termenului suplimentar oferit și insuficienței mijloacelor bănești pe contul de plăți al debitorului, Debitorul este obligat să facă o notificare repetată pentru rambursarea anticipată, în caz contrar suma încasată va fi utilizată în conformitate cu regulile generale ale Contractului de credit.

 

10. SERVICII OFERITE PRIN INTERMEDIUL PORTALULUI

Prin intermediul Portalului pus la dispoziție de Organizație, Utilizatorul are acces la o serie de funcționalități și servicii digitale destinate facilitării procesului de creditare, administrării contractelor și comunicării directe cu Creditorul.

10.1. Depunerea cererii de credit: utilizatorul are posibilitatea de a completa și transmite electronic cererea de acordare a unui credit nebancar, direct din Cabinetul Personal. Procesul este asistat de module automatizate de verificare și analiză preliminară a eligibilității.

10.2. Setarea limbii de afișare: Utilizatorul poate selecta limba în care dorește să navigheze Portalul (română, sau rusă), asigurându-se astfel accesul la informații și funcționalități într-o formă ușor de înțeles. Această setare poate fi modificată oricând din Cabinetul Personal

10.3. Acces la informații: contractul de credit activ cu anexele aferente; istoricul solicitărilor de credit și statutul acestora; sumele scadente spre plată și datoria totală; o estimare a mărimii compensației de rambursare anticipată după caz, statul curent al creditului, datele personale utilizate la înregistrare, datele de contact ale Organizației, etc.

10.4. Confirmare tip transfer (normal sau urgent), la obținerea unui credit, Utilizatorul poate alege tipul de transfer al sumelor creditate (normal sau urgent), asumându-și eventualele diferențe de comision sau termen de procesare. Confirmarea este realizată prin interfața Portalului, înainte de finalizarea procesului de acordare

10.5. Selectarea modului de primire a banilor: Utilizatorul are posibilitatea de a alege modalitatea preferată de încasare a sumei creditate, dintre opțiunile puse la dispoziție de Organizație, cum ar fi:

a)  transfer bancar în cont IBAN personal;

b) retragere în numerar prin parteneri;

c)  cont electronic;

10.6.Confirmare și validare adresa de e-mail: În vederea comunicării electronice securizate, Utilizatorul poate confirma și valida o adresă de e-mail proprie. Confirmarea se face prin introducerea unui cod OTP transmis la adresa declarată. E-mailul validat poate fi folosit ulterior pentru recepționarea documentelor contractuale, notificărilor oficiale și informărilor din partea Organizației

10.7. Comunicare: utilizatorul are acces la un canal de comunicare în cadrul Cabinetului Personal, prin care poate: transmite solicitări și documente către Organizație; primi răspunsuri, notificări contractuale sau alte informații relevante; primi confirmări, etc.

 

11. COPYRIGHT

11.1. Denumirile comerciale „Credit365” și „Credit7”, precum și întreg conținutul Portalurilor aferente, inclusiv dar fără a se limita la: interfața grafică, structura paginilor, textele, logourile, elementele de design, modulele software, documentele generate în relația cu Utilizatorul (contracte, notificări, informări, mesaje automate), sunt create și administrate de O.C.N. „Aventus Finance” S.R.L. și constituie proprietate intelectuală protejată conform legislației aplicabile.

11.2. Aceste drepturi sunt protejate de Constituția Republicii Moldova, acordurile internaționale la care Republica Moldova este parte semnatară, Legea drepturilor de autor și a drepturilor conexe nr. 139 din 2 iulie 2010 și alte documente normative.

11.3. Este interzisă reproducerea, copierea, distribuirea, publicarea, transmiterea, modificarea sau utilizarea sub orice formă, integrală sau parțială, a conținutului Portalurilor sau a documentelor generate automat, fără acordul prealabil scris al Organizației.

11.4. Încălcarea acestor drepturi constituie o faptă ilicită ce poate atrage răspunderea civilă, contravențională sau penală a persoanei vinovate, conform prevederilor legislației naționale și internaționale în materie de protecție a proprietății intelectuale.

11.5. Orice sesizare privind o posibilă încălcare a drepturilor de autor sau utilizare neautorizată a conținutului Portalului poate fi transmisă la adresa de contact oficială indicată pe Portal.

 

12. CLAUZE FINALE

12.1. Prin accesarea și utilizarea Portalului, inclusiv prin crearea unui Profil, completarea formularelor, consultarea informațiilor sau inițierea unei cereri de credit, Utilizatorul declară că a citit, a înțeles și a acceptat integral acești Termeni și Condiții. Acceptarea acestor prevederi reprezintă un acord legal valabil între Utilizator și Organizație.

12.2.  Nerespectarea oricăreia dintre obligațiile prevăzute în prezentul document, precum și orice tentativă de fraudă, utilizare abuzivă a serviciilor, furnizare de informații false sau desfășurare de activități care pot aduce prejudicii materiale sau reputaţionale Organizației, poate conduce la: restricționarea, suspendarea sau anularea accesului la Portal și la serviciile asociate; inițierea procedurilor legale pentru recuperarea prejudiciilor sau sancționarea comportamentului ilicit, conform legislației aplicabile.

12.3. Orice dispoziție a acestor Termeni și Condiții care se dovedește a fi nulă, ilegală sau inaplicabilă, nu va afecta validitatea celorlalte dispoziții, care vor rămâne pe deplin valabile și opozabile.

12.4. Legea aplicabilă prezentului document este legislația în vigoare a Republicii Moldova. Orice litigiu apărut între părți în legătură cu utilizarea Portalului va fi soluționat pe cale amiabilă, iar în caz de eșec, de către instanțele competente din Republica Moldova.

Alege suma
MDL
-
+
1000 MDL7000 MDL
Alege perioada
zile
-
+
10 дней30 дней
  • Suma solicitată

    MDL

  • Rata lunară

    MDL MDL

  • Data achitării

  • Nr. de plăți
    până pe

Grafic de rambursare Informația precontractuală Exemplu reprezentativ